Influencer marketing – jak wykorzystać go w e-commerce?
Influencer marketing to strategia, która z powodzeniem stosowana jest przez wiele firm, ale wciąż wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z jej potencjału. W ostatnich latach influencer marketing stał się jednym z najbardziej popularnych narzędzi marketingowych w branży e-commerce. W artykule poniżej podpowiemy, jak wykorzystać influencer marketing w e-commerce i jak dzięki niemu zwiększyć sprzedaż oraz zbudować pozytywny wizerunek marki.
Co to jest influencer marketing?
Influencer marketing to rodzaj marketingu polegający na współpracy z osobami posiadającymi znaczącą liczbę obserwujących w mediach społecznościowych lub na swoim blogu. Influencerzy mają duży wpływ na swoją publiczność i mogą przekazywać informacje o produktach lub usługach firm współpracujących z nimi.

W e-commerce influencerzy mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży poprzez promocję produktów i usług w swoich mediach społecznościowych lub na blogach. Mając na uwadze, że wiele konsumentów ma zaufanie do opinii influencerów, ta strategia marketingowa może być bardzo skuteczna.
Jakie są korzyści dla e-commerce?
- Zwiększenie sprzedaży
- Zwiększenie rozpoznawalności marki
- Podniesienie wiarygodności marki
Influencerzy posiadają liczne grono fanów i obserwujących, którzy ufają im i cenią ich opinię. Wystarczy, że jeden z nich poleci produkt lub usługę, aby zainteresowanie nimi zaczęło rosnąć. Dzięki temu e-commerce może liczyć na większą sprzedaż, a sama marka na bardziej pozytywny wizerunek.
Influencer marketing pozwala na zwiększenie zasięgu marki wśród nowych odbiorców. Dzięki bliskiej relacji influencerów z ich fanami, marka może dotrzeć do osób, które dotąd nie znały jej produktów lub usług.
Każda reklama, której nie możemy zweryfikować, jest traktowana z dystansem. Ale jeśli o produkty czy usługi mówią osoby, którym ufamy, to nasz sceptycyzm maleje. Właśnie dlatego influencerzy są w stanie wpłynąć na zwiększenie wiarygodności marki oraz przekonać do jej produktów.
Jak wykorzystać influencer marketing?
- Wybór odpowiedniego influencera
- Stworzenie kontentu
- Zaprojektowanie kampanii
Wybór influencera musi być odpowiednio przemyślany. Należy zwrócić uwagę na liczbę obserwujących, zainteresowania, lokalizację oraz dotychczasową współpracę. Dobrym pomysłem jest też pobieżne przejrzenie komentarzy, jakie pojawiają się pod postami – to pozwoli na określenie, czy jest to grupa zainteresowana produktem czy usługą.
Influencerzy tworzący kontent otrzymując go od firm powinni być z nimi skonsultowani i doprowadzić go do finalnego wyglądu. Warto zadbać o to, aby był to wyjątkowo atrakcyjny materiał, który zainteresuje klientów.
Ważny jest również etap projektowania kampanii. Musi ona być oparta o jasny plan działań oraz cele, które chcemy osiągnąć. Dobrze skonstruowana kampania influencer marketingowa będzie odpowiednio dostosowana do potrzeb użytkowników mediów społecznościowych i przyniesie pozytywne efekty.
Zakończenie
Influencer marketing to istotne narzędzie w branży e-commerce, które może przynieść wiele korzyści. Dobrze zaprojektowana kampania influencer marketingowa pozwoli na zwiększenie sprzedaży, zasięgu marki oraz podniesienie jej wiarygodności. Warto jednak pamiętać, że wybór influencera oraz etap planowania i kreowania kampanii mają kluczowe znaczenie dla ostatecznego sukcesu działań.
To nie jest porada inwestycyjna. Przeczytaj Notę Prawną

GIPHY App Key not set. Please check settings