Nawet jeśli nie jesteś z branży marketingowej, świat biznesowy składa się z języka marketingu
Marki i pozycja to dwa bardzo ważne pojęcia w marketingu i jednocześnie mogą być mylone. Chociaż często używa się ich zamiennie, różnią się one między sobą. Więc co właściwie oznaczają te pojęcia i jak Market Research może Ci pomóc w podjęciu decyzji?
Marka vs pozycja
Marka to po prostu to, jak ludzie postrzegają twoją firmę. Marka to twój styl, sposób w jaki przedstawiasz się i jakie wartości reprezentujesz. Marka to także twoja reputacja i doświadczenia klientów powiązane z twoją firmą. Innymi słowy, twoja marka to to, co klienci myślą o twojej firmie i jak ją postrzegają.

Z drugiej strony, pozycja odnosi się do sposobu, w jaki twoja firma zajmuje swoje miejsce na rynku. Pozycja to to, jakie masz miejsce na rynku i jakie wrażenie robisz na swoich klientach w porównaniu do konkurencji. Innymi słowy, pozycja to to, gdzie twoja firma znajduje się w hierarchii rynkowej.
Dlaczego wraz z rosnącą liczbą marek i wolną konkurencją marketingową istnieje potrzeba dokładnego mierzenia i analizy pozycji i marki firmy. A tutaj na pomoc przychodzi Market Research.
Rolą Market Research jest zrozumienie, jak klienci postrzegają twoją markę i jaka jest Twoja pozycja w danej branży. Badanie rynku pozwala na dokładne zdefiniowanie i analizę tej pozycji.
Korzyści prowadzenia badań rynkowych
Zbadanie swojej pozycji i marki ma wiele korzyści dla Twojej firmy. Po pierwsze, pozwala to określić unikalną wartość, jaką oferujesz klientom i jaką możesz dodać do rynku. Po drugie, pozwala to zrozumieć, jakie są Twoje mocne strony i gdzie powinieneś skupić swoje wysiłki marketingowe.
Po trzecie, analiza swojej pozycji pomoże Ci lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje klientów oraz zdefiniować swoją grupę docelową. Po czwarte, będzie to niezbędne podczas budowania planów rozwoju firmy i strategii marketingowej.
Brand i pozycja to kluczowe pojęcia, które mają zasadnicze znaczenie dla każdej firmy. Aby poznać je bliżej, warto zwrócić się do Market Research, aby uzyskać lepsze zrozumienie działań marketingowych Twojej firmy.
To nie jest porada inwestycyjna. Przeczytaj Notę Prawną

GIPHY App Key not set. Please check settings